آزادگان در غربت و مظلومیت، پرچم اقتدار جمهوری اسلامی بودند

فرمانده کل ارتش از آزادگان به عنوان پرچم اقتدار جمهوری اسلامی در غربت و مظلومیت یاد کرد و گفت: آزادگان در دوران اسارت، سربلند ماندند و نماد عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بودند.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در آستانه سالروز آغاز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، با تعدادی از آزادگان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار، از آزادگان به عنوان پرچم اقتدار جمهوری اسلامی در غربت و مظلومیت یاد کرد و گفت: آزادگان در دوران اسارت، سربلند ماندند و نماد عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بودند. آنها نشان دادند که به راستی تربیت یافتگان مکتب عاشورا، امام حسین علیه السلام و حضرت زینب سلام الله علیها هستند.

وی با بیان اینکه امیدواریم خداوند به ما کمک کند تا بتوانیم قدردان زحمات و ایثارگری‌های آزادگان سرافرازمان و حافظ پیام آزادگی‌شان باشیم افزود: شما آزادگان عزیز پیام‌بر و پیام‌آور ایستادگی، صبر، استقامت، اقتدار و موفقیت بودید. شما نشان دادید که چگونه می‌توان بر ارزش‌ها پافشاری کرد و روی آنها ایستاد و این درس آزادگی و سرافرازی را تا سالهای سال به همه نسل‌های ما داده و خواهید داد.

فرمانده کل ارتش اذعان داشت: دیدار با شما عزیزان، جانبازان، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس، یادآوری این موضوع مهم است که چه کسانی چه زحماتی را متحمل شدند تا امروز این مسئولیت‌ها به دست امثال ما بیفتد و ما وظیفه داریم برای تحقق آرمان‌ها و اهداف والای این عزیزان بکوشیم و قدردان زحماتشان باشیم.

امیر سرلشکر موسوی همچنین تصریح کرد: دیدار با شما بزرگواران به ما یادآوری می‌کند که امنیت، سربلندی و موفقیت کشور مدیون چه کسانی است و ما امانتداران عزیزانی هستیم که با سختی و مشقت در مسیر حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از جان و مال خود گذشتند.

فرمانده کل ارتش تأکید کرد: ما در شرایطی که در مقایسه با آن دوران شرایط سختی هم نیست، وظیفه داریم برای صیانت از اقتدار و عزت کشور عزیز ایران اسلامی دنباله‌رو شهدا، آزادگان و جانبازان باشیم.

در این دیدار که امیر سرتیپ دوم محمد رضا فولادی رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش نیز حضور داشت، آزادگان به بیان خاطرات دوران دفاع مقدس و اسارت پرداختند.

گفتنی است، امیر محمود محمودی، سرهنگ حسین مبارکی، سرهنگ محمدابراهیم باباجانی، سرهنگ جواد شیرمحمدی، سرهنگ مجتبی جعفری، سرهنگ حمید فلاح‌دوست، سرهنگ حمید زارعی، سرهنگ محمد حدادی، سرهنگ محسن جعفری، سرهنگ ابوالفضل مهراسبی، سروان سیدرحیم فرقانی و ناوبانیکم محمد پازوکی آزادگان سرافرازی بودند که در این دیدار حضور داشتند.


موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-ارتش

تاريخ : شنبه 25 مرداد 1399 | 22:38 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال در بازدید از تیپ مستقل و راهبردی امام علی(ع) گفت: کارکنان نیروی پدافند هوایی پیرو مکتب عاشورایی اند و بیعت آنان با آرمان های امام خمینی(ره) و انقلاب یک بیعت عقیدتی و ناگسستنی است که زیر پرچم فرماندهی معظم کل قوا ادامه دارد و با تقدیم جان های عزیز به اثبات رسیده است.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم علی اکبر عباسی تجدد در بازدید خود از تیپ مستقل و راهبردی پدافند هوایی امام علی(ع) در جمع فرماندهان و کارکنان این یگان با ابراز خرسندی از مستقل شدن این یگان گفت: با استقلال این سامانه راهبردی و پیوستن به سایر سامانه‌های پدافندی، چرخه دفاع هوایی کشور تکمیل شده و بازوی بسیار قدرتمندی در برابر تجاوز دشمنانی که چشم به این آب خاک دارند به وجود آمده که خواب را از چشمان آنها ربوده است.
وی افزود: دشمنان باید بدانند که پدافند هوایی در دفاع از کشور و انقلاب کوچکترین تعللی از خود نشان نداده و با  تمام قدرت با آنها مقابله می کند. آنها باید بدانند کارکنان پدافند که خط مقدم دفاع از حریم آسمان کشورند، تربیت شده مکتب عاشورا هستند و با بهره گیری از این مکتب و الگو قرار دادن سید الشهداء و  شهدای کربلا، از هیچ ابرقدرتی واهمه نداشته و به چیزی به غیر از شهادت فکر نمی‌کنند.
 

موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-ارتش

تاريخ : جمعه 24 مرداد 1399 | 1:9 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

فرمانده کل ارتش بصورت سرزده از اردوگاه تابستانی دانشگاه های افسری امام علی(ع) نیروی زمینی و خاتم الانبیاء(ص) نیروی پدافند هوایی در امام زاده هاشم(ع) بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در این بازدید سرزده، میزان آمادگی دانشجویان و نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مورد ارزیابی قرار داد.
وی در ابتدای این بازدید، با حضور در یادمان شهداء و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.
امیر سرلشکر موسوی ضمن نظارت بر اجرای برنامه‌های آموزشی، میدانی و دیدار چهره به چهره با کارکنان و دانشجویان بر لزوم رعایت کامل پروتکل های بهداشتی تأکید کرد.
فرمانده کل ارتش همچنین در ادامه ضمن بازدید از اماکن مختلف اردوگاه از جمله، محل اسکان دانشجویان، مرکز بهداری، آشپزخانه و امکانات اردوگاه، روند آموزشی اردوگاه ها را مورد ارزیابی قرارداد.
 

موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-ارتش

تاريخ : جمعه 24 مرداد 1399 | 1:8 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

به مناسبت گرامیداشت دهه ولایت و امامت و همچنین عید سعید غدیر خم، امیر سرتیپ دوم جمشید فولادی، رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش جمهوری اسلامی ایران با 3 تن از سادات پیشکسوت ورزش ارتش دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این دیدارها، ضمن تقدیر از مقام پیشکسوتان اظهار کرد: جامعه ورزش نیازمند حضور بزرگان و پیشکسوتان در رشته های مختلف است و باید با فراهم کردن امکانات و ساز و کارهای لازم، از وجود این افراد فرهیخته و صاحبان فکر و تجربه در پیشبرد هرچه بهتر و بیشتر ورزش و تربیت بدنی، بهره مند شد.
امیر فولادی  گفت: امروز ورزش کشور و ارتش جمهوری اسلامی مرهون تلاش، زحمات و افتخار آفرینی های بزرگمردان و پیشکسوتان این حوزه است و این قابل ارج نهادن و تقدیر است.
وی تصریح کرد: بدون شک بخش بزرگی از افتخاراتی که امروزه ورزشکاران ارتش جمهوری اسلامی ایران در رقابت های آسیایی، جهانی و سیزم (مسابقات نظامیان جهان) کسب می‌کنند را باید مرهون زحمات پیشکسوتان و بزرگان ورزش آجا دانست.
گفتنی است رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش جمهوری اسلامی ایران و جمعی از مسئولین ورزش ارتش در منزل استاد سید علی اکبر حیدری قهرمان المپیک، مسابقات جهانی و آسیایی و سیزم در رشته کشتی، استاد سید اسماعیل خادمیان از قهرمانان و مربیان رشته کاراته و همچنین استاد سید جعفر باورگر از مربیان و پیشکسوتان رشته شنا حضور پیدا کردند و عید غدیر خم را به این سه سید ورزشکار از خانواده بزرگ ارتش جمهوری اسلامی ایران تبریک گفتند.

موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-ارتش

تاريخ : چهار شنبه 22 مرداد 1399 | 1:33 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

آیین پایان دوره تکاوران عملیات ویژه دریایی در مرکز آموزش تفنگداران و تکاوران نیروی دریایی ارتش برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، آیین پایان دوره تعدادی از تکاوران عملیات ویژه دریایی با حضور ناخدایکم تکاور گودرز بهرامی، فرمانده مرکز آموزش تکاوران قمر بنی هاشم (ع) نیروی دریایی ارتش در منجیل برگزار شد.
 در این آیین، ۱۱ نفر از تفنگداران دریایی با گذراندن ۲۴ هفته آموزش‌های فشرده عملیاتی آب و خاکی، جنگ‌های نامنظم چریکی، غواصی، عملیات نفوذی و گشتی، کمین و ... موفق به دریافت کلاه سبز تکاوری شدند.
 

موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-ارتش

تاريخ : چهار شنبه 22 مرداد 1399 | 1:32 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

دومین رزمایش کمک‌های مومنانه با همکاری پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز و کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی با طبخ ۲۰۰۰ پرس غذای گرم و توزیع آن در بین مددجویان کمیته امداد در مناطق محروم شهر تبریز آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، در راستای اجرای رزمایش مواسات، کمک های مومنانه و یاری رساندن به نیازمندان به مناسبت دهه ولایت و امامت با همکاری و هماهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان آذربایجان شرقی و پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز ۲ هزار پرس غذای گرم طبخ و با بهره مندی از تجهیزات ترابری این یگان در بین مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) توزیع شد.
امیر سرتیپ دوم خلبان سعید رسولی فرمانده پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز در بازدید از محل طبخ و توزیع بسته های غذایی، ضمن قدردانی از عوامل و کارکنان این یگان اظهار کرد: اجرای رزمایش کمک های مومنانه با تاکید فرماندهی معظم کل قوا(مدظله العالی) به عنوان یک دستور سلسله مراتب فرماندهی محسوب می‌شود که باید به صورت کامل و به بهترین شکل اجرا کنیم.

موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-ارتش

تاريخ : چهار شنبه 22 مرداد 1399 | 1:31 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش با بیان اینکه افسران دانشگاه افسری امام علی(ع) مدیریت بخشی از دوران دفاع مقدس را بر عهده داشتند گفت: در دانشگاه افسری امام علی(ع) کلام الله مجید حاکمیت دارد و آموزش های رزمی،  نظامی و جهادی مورد نیاز رزمنده در صحنه نبرد با عزم و اراده و روحیه سلحشوری و تکاوری به دانشجویان آموزش داده می شود تا به آمادگی لازم برسند.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم محمدرضا فولادی، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش در گفتگو با پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش با بیان اینکه دانشگاه افسری امام علی (ع) با بسیاری از واژگان ارزشی همچون ایثار، فداکاری، جهاد، مقاومت،شهادت، معنویت محوری مانوس است، اظهار کرد: دانشجو در این دانشگاه از بدو ورود، فعالیت ها و مهارت هایی که در مراکز آموزشی دیگر نیست را  فرا می گیرد و در طول این مدت اقلیم های متفاوت همچون جنگل، کوهستان، دشت، کویر را با تمام وجود تجربه می کند.
وی افزود: دانشجو در این دانشگاه باید اردوگاه های تابستانی و زمستانی را پشت سر بگذارد و واحد های علمی خود را پاس کرده و نگهبانی، گشت و پاسداری دهد و شرایط سخت را از آغاز تا پایان کار تجربه کند.
رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش خاطرنشان کرد: کار در این دانشگاه جهادی و کار فرماندهان مدیریت جهادی است و کار اساتید یک جهاد علمی بوده و همه این ها دست به دست هم می دهد تا افسر جوان برای انجام ماموریت سنگین آماده شود.
امیر سرتیپ دوم فولادی با بیان اینکه برای دانشجویان این دانشگاه ۲ موضوع مهم و اساسی است، یادآور شد: موضوع نخست، حفظ انقلاب اسلامی، نظام جمهوری اسلامی، استقلال و تمامیت ارضی کشور است که از ماموریت‌های این دانشگاه بعنوان اساس ارتش جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.
وی موضوع مهم و اساسی دوم را تهدیدات خواند و تصریح کرد: آنچه که دانشجو نباید از آن غافل شود جهت گیری درستی است که در این دانشگاه بایستی طی کند.  تجربه پرافتخار پیشین دانشگاه نشان داده که دانشگاه افسری امام علی (ع)  در همه بحران ها و رویدادهایی که در این کشور سرنوشت ساز و تاریخ ساز بوده سرافراز بیرون آمده است.
رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش گفت: دانشجویان دانشگاه افسری امام علی(ع) در آغازین روزهای جنگ تحمیلی در دوران دفاع مقدس در قالب گردان های سازمان دهی شده مجهز و منظم و کلاسیک آماده شدند و جزو اولین یگان های کلاسیک بودند که در منطقه خوزستان حضور پیدا کردند. این ۵ گردان در مناطق مختلف خرمشهر، آبادان، دب حردان، سوسنگرد، هویزه حضور پیدا کردند و جمعی نیز در اهواز ماندند.
وی با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه افسری امام علی(ع) با ورودشان به جبهه های منطقه جنوب توانستند به مردم انگیزه حضور در جبهه را دهند، یادآور شد: دانشجویان دانشگاه افسری امام علی(ع) در دوران دفاع مقدس به مردم آموزش های لازم و روحیه می دادند و از دفاع در خرمشهر تا دفاع از حریم و حرم اهل بیت (ع) حضور فعالی داشتند و شهدای گرانقدری را به نظام و انقلاب اسلامی تقدیم کردند.
امیر سرتیپ دوم فولادی افزود: دانشگاه افسری امام علی(ع) در دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و همه جا نقش آفرینی کرده و دیدیم در طول دفاع مقدس عملیات ها را به خوبی مدیریت می کرد و ۲میلیون و ۶۴۰ سرباز  دوران مقدس  توسط این دانشجویان آموزش دیدند.
وی خاطرنشان کرد: علت علاقه فرماندهی معظم کل قوا(مدظله العالی) طبق فرمایشات ایشان  تلاقی ۳ عنوان مهم اساسی است که  کانون علم، جهاد، تقوا و پرهیزگاریست و موجب شده است ایشان ۳۶ بار حضور سراسر نور و برکت در دانشگاه افسری امام علی(ع) داشته باشند.
رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش گفت: در این دانشگاه  کلام الله مجید حاکمیت دارد و  آموزش های رزمی، نظامی و جهادی مورد نیاز رزمنده در صحنه نبرد با عزم و اراده و روحیه سلحشوری و تکاوری به دانشجویان آموزش داده می شود تا به آمادگی لازم برسند. ما مدیون اسلام و شهدا هستیم و امیدواریم یاد و راه آنها را ادامه دهیم و توفیق شهادت را داشته باشیم.
 

موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-ارتش

تاريخ : یک شنبه 19 مرداد 1399 | 1:7 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

عناصر به کار رفته درنشان فداکاری دانشگاه افسری امام علی(ع) نیروی زمینی ارتش در قالب داده‌نما تشریح شد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، روز پنج شنبه شانزدهم مرداد و در آستانه عید سعید غدیر خم در مراسم صبحگاه و شکرگزاری با حضور دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروی پدافند هوایی، دریایی، هوایی، فارابی و علوم پزشکی در دانشگاه افسری امام علی(ع) نیروی زمینی ارتش برگزار و از نشان فداکاری این دانشگاه رونمایی شد.
گفتنی است، این نشان با تصویب فرمانده معظم کل قوا(مد ظله العالی) و به پاس سال‌ها مجاهدت، ایثارگری و فداکاری دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه افسری امام علی علیه السلام و ۱۱۸۴  دانشجو و دانش‌آموخته شهید این دانشگاه تعلق گرفته است.
 



موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-ارتش

تاريخ : یک شنبه 19 مرداد 1399 | 1:6 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 امیر سرتیپ دوم سلیمانی قهرمان عملیات‌های ۱۴۰ فروندی و حمله به اچ ۳ به یاران شهیدش پیوست.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم احمد سلیمانی از پیشکسوتان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس و قهرمان عمیات‌های حمله به اچ ۳ و ۱۴۰ فروندی دار فانی را وداع گفت و به خیل یاران و همرزمان شهیدش پیوست.
مرحوم امیر سرتیپ دوم سلیمانی از قهرمانان نیروی هوایی ارتش، استاد بی تکرار و  با اخلاق و مهربان، خلبان حرفه ای و مرد شماره ۸ دسته فانتوم‌ها بود.
حضور مقتدرانه و تاثیرگذار در عملیات پیروز حمله به الولید (اچ۳)، ۱۴۰ فروندی و عملیات مرصاد تنها برگی از پرونده قطور افتخارات این خلبان پیشکسوت به شمار می‌رود.
 
 

موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-ارتش

تاريخ : یک شنبه 19 مرداد 1399 | 1:5 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

حجت الاسلام و المسلمین عباس محمد حسنی رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش درپیامی به امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، تصویب اهدای پرچم و نشان فداکاری از سوی فرماندهی معظم کل قوا(مد ظله العالی) به دانشگاه افسری امام علی(ع) را تبریک گفت.
به گزارش روابط عمومی ارتش،‌متن پیام بدین شرح است:
 بسم الله الرحمن الرحیم
امیر سرلشکر ستاد سید عبدالرحیم موسوی
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران
دانشگاه افسری امام علی (علیه السلام) را سال‌هاست که با عنایت ولی امر مسلمین جهان، «فیضیه ارتش» می‌نامیم و با وصف «مهد تربیت مالکان اشتر زمان» می‌شناسیم. دانشجویانش را آنگونه که رهبر عزیزمان فرمودند، «ذخیره امید» می‌دانیم و قامت مقتدرشان را هراس دل دشمنان می‌بینیم. قریب چهل سال از آغاز دفاع مقدس گذشته و در این اربعینی که گذشت، در هر فتح‌الفتوحی، نقش امضای یکی از همین مالکان شهید را زینت طرح و نقشه رزم دیده‌ایم.
عنایت رهبر معظم انقلاب و فرمانده معزز کل قوا به این دانشگاه کثیرالشهید، در آستانه عید غدیر خم و در استقبال چهلمین سال آغاز حماسه، یادآور حماسه‌های این قلل رفیع شهادت است. کسانی در مقام امید مقتدا و ملت که در اوج بصیرت، جان در طبق اخلاص نهاده و بدون هراس، تا سنگر فرماندهی دشمن پیش‌ می‌رفتند و تشنه شهادت بودند؛ بزرگانی علی سیرت و مالک صفت، همچون صیاد، فلاحی، نامجوی، کلاهدوز، ستاری، آب‌شناسان، منفرد نیاکی، کشوری و 1184 شهید این دانشگاه.
عنایت فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت‌اللهالعظمی امام خامنه‌ای عزیز(مد ظله‌العالی) و اهدای پرچم و نشان فداکاری در بزرگداشت 1184 شهید دانشگاه افسری امام علی‌(علیه‌السلام) را به جناب‌عالی که خود از سابقه دانش‌آموختگی، استادی و فرماندهی همین دانشگاه مقربان برخوردار هستید و آحاد کارکنان ارتش، خصوصاً دانش‌آموختگان و خانواده بزرگ شهیدان این دانشگاه تبریک عرض می‌کنم و توفیقات بیشتر سروقامتان ارتش حزب‌الله را در مسیر مجاهدت و ایثار از درگاه الهی مسئلت دارم.
 
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران
عباس محمد حسنی

موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-ارتش

تاريخ : پنج شنبه 16 مرداد 1399 | 1:18 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب شیمی
  • وب سمفونی
  • وب قالب بلاگفا
  • وب رفتن