حجت الاسلام روشندل رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی ارتش در ارتباط تصویری با فرماندهان و کارکنان سایت راداری سوباشی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس به ویژه دلیرمردان حماسه سوباشی، با تشریح بن بست سیاسی و نظامی عراق پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ در ۲۷ تیرماه سال ۶۷، تصریح کرد بمباران سوباشی بعد از قطعنامه توسط جنگنده های عراقی لکه ننگی در دامن رژیم بعث خواهد ماند.
به گزارش روابط عمومی ارتش، رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی در ارتباط تصویری با مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سوباشی که با حضور امام جمعه شهرستان کبودرآهنگ و فرمانده منطقه پدافند هوایی غرب کشور در این سایت در حال برگزاری بود، گفت: سایت راداری سوباشی یکی از مهمترین و استراتژیک ترین رادارهای پدافند هوایی در طول هشت سال دفاع مقدس بود و نقش محوری و اساسی در دفاع از کیان جمهوری اسلامی ایران داشت.
وی افزود: گروه منافقین که در طول جنگ با رژیم بعث عراق همکاری می‌کردند و از آنجا که با امضای قطعنامه صلح حیثیت خود را از دست رفته می‌دیدند دست به عملیات مذبوحانه ای زدند و در مقابل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعم از ارتش، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و نیروهای مردمی به  مقابله با آن‌ها برآمدند.
حجت الاسلام روشندل به نقش پدافند هوایی در عملیات مرصاد اشاره کرد و ادامه داد: عزیزان پدافند هوایی به ویژه آن دلیر مردانی که در ایستگاه رادار سوباشی مشغول به خدمت بودند نقش مهمی را ایفا کردند و این در حالی بود که یک روز قبل از این حادثه چند فروند از هواپیماهای عراقی توسط همین کارکنان در سایت سوباشی رهگیری و منهدم شده بود و چون عملیات منافقین را نیروی هوایی بعث پشتیبانی می کرد اینها که عقده چند ساله از این ایستگاه رادار داشتند پس از امضای قطعنامه با جنگنده های جدیدی که کشورهای غربی در اختیار آنها قرار داده بودند به صورت ناجوانمردانه ایستگاه رادار سوباشی را بمب باران کردند.
رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی دفاع و ایستادگی شهدای سوباشی را در روز پنجم مرداد سال 67 ستودنی دانست و اظهار کرد: آن غیورمردان با اینکه در صفحات راداری می دیدند که مورد حمله حتمی قرار گرفته اند برای دفاع از کیان این مرز و بوم ایستادگی کردند و آن حماسه عظیم عاشورایی را رقم زدند.
 

موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-ارتش

تاريخ : یک شنبه 5 مرداد 1399 | 23:58 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

رزمایش مشترک روی نقشه ناهمتراز ویژه دانشجویان دوره 30 دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) صبح امروز در این دانشگاه آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ حسین ولی وند زمانی، فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با اعلام خبر فوق، افزود: رزمایش مشترک روی نقشه ناهمتراز ذوالفقار دانشجویان دوره 30 دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش به مدت 5 روز و با هدف ارتقای سطح آمادگی رزمی دانشجویان و آشنایی بیشتر آنان با ترتیب و توالی اعمال فرماندهی و ستاد در محیط عملیاتی ناهمتراز آغاز شده است.
وی تصریح کرد: رزمایش روی نقشه یکی از مهم ترین انواع تمرینات تاکتیکی در سطح دانشگاه ها و مراکز آموزش نظامی جهان بوده و عبارت است از ارائه یک وضعیت نظامی در روی نقشه یا کالک عملیاتی و خواسته هایی که مستلزم تهیه برآوردها، اخذ تصمیمات، تهیه طرح ها و صدور دستورات مقتضی توسط فرماندهان یا افسران ستاد است.
امیر سرتیپ ولی وند افزود: دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در راستای اوامر فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با برگزاری این رزمایش و ارائه الگوهایی از تاکتیک ها و ابزارهای نبرد ناهمتراز در پی آن است که دانشجویان دوره فرماندهی و ستاد را با نحوه مقابله با نیروهای فرامنطقه ای آشنا نموده و زمینه ارتقاء دانش عملیاتی آن ها را در به کارگیری روش های نوین نبرد فراهم سازد.
وی خاطرنشان کرد: ارتقاء سطح توان دانشجویان با طرح ریزی و اجرای عملیات در محیط ناهمتراز، آشنایی با اقدامات فرماندهی و ستاد در مراحل مختلف عملیات در محیط ناهمتراز، آشنایی با نحوه تعامل و همکاری با سایر نیروها، ارزیابی توانایی دانشجویان در ایفای نقش در مسئولیت های واگذاری، تقویت حس اعتماد به نفس و خلاقیت ذهنی دانشجویان، کاربردی کردن مفاهیم آموزشی ارائه شده به صورت تئوری و مشخص نمودن مشکلات احتمالی با اجرای کار عملی توسط دانشجویان در نقش فرمانده به طوری که بتوانند در یک نبرد حقیقی وضعیت های ایجاد شده را تمرین کنند از اهداف برگزاری این رزمایش است.
گفتنی است؛ رزمایش روی نقشه،حقیقی ترین طریقه نمایش آشنایی با رزم را برای دانشجویان به وجود می آورد که با حضور و راهنمایی فرماندهان و اساتید پیشکسوت سال های دفاع مقدس انجام می‌شود. این رزمایش با بیان الگوهایی از تاکتیک و ابزار نبرد در پی آن است که بتواند اذهان دانشجویان دوره فرماندهی و ستاد ارتش را با نحوه مقابله با نیروهای متجاوز آشنا نموده و زمینه ارتقاء آن ها در به کارگیری روش های جدید نبرد به صورت ناهمتراز را فراهم کند.

موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-ارتش

تاريخ : یک شنبه 5 مرداد 1399 | 23:57 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
خارش پوست، جدیدترین نشانه ابتلا به ویروس کرونا

 


به گزارش خبرنگار میثاق نیوز، خارش پوست به عنوان جدیدترین نشانه ابتلا به ویروس کرونا شناخته شد.

بر این اساس، دانشمندان کالج سلطنتی لندن اعلام کردند از هر یازده نفری که به ویروس کرونا مبتلا شده اند، یک نفر خارش پوستی داشته است. از همین رو باید از این به بعد خارش پوستی را نیز یکی از نشانه‌های ابتلا به کووید ۱۹ دانست.


موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-کرونا

تاريخ : شنبه 4 مرداد 1399 | 1:44 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 آیین دانش آموختگی دوره سی ام دانشجویان خارجی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با حضور وابستگان نظامی کشورهای دوست و هم پیمان پاکستان، عمان، هندوستان و کره شمالی و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سالن شهید فلاحی این دانشگاه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، در این مراسم امیر سرتیپ حسین ولیوند زمانی، فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با ابراز خوشحالی از حضور دانشجویان کشورهای دوست و هم پیمان در ایران و تحصیل در دانشگاه فرماندهی و ستاد گفت: ما در زمان حضور دانشجویان خارجی در این دانشگاه حتی برای لحظه ای تفاوتی بین دانشجویان ایرانی و خارجی قایل نشدیم.
وی با اشاره به اهمیت وجود نظامیان در تمام کشورها افزود: نظامیان در همه کشورها یک هدف مشترک و مقدس و یک تکلیف دارند و آن حفظ منافع ملی و خاک میهنشان است و یک نظامی، لباس خود را کفن خود می داند و فرقی ندارد که کشورش ایران، پاکستان، هند، کره یا عمان باشد و افتخار می کند که به خاطر وطن و مردمش جان فشانی می کند و این موضوع بسیار ارزشمندی است.
فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با اشاره به تعامل خوب این دانشگاه با دانشجویان کشورهای دوست و هم پیمان تصریح کرد: ما در پذیرش دانشجویان خارجی محدودیت نداریم و هر چه در توان داریم برای رفاه  حال دانشجویان مهمان به کار خواهیم گرفت.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم رابطه کشورمان با کشورهای دوست وهم پیمان عمان، کره، هند و پاکستان مستدام باشد و این دوستی در حوزه های دیگر نیز تداوم داشته باشد و بتوانیم زمینه را برای زندگی خوب مردم کشورهای خود فراهم کنیم.
در ادامه این مراسم دانشجویان کشورهای دوست و هم پیمان نیز ضمن تشکر از فرماندهی و اساتید دافوس ارتش و ابراز خرسندی از حضور در ایران و تحصیل در دانشگاه فرماندهی و ستاد، ارتش ایران را یک ارتش قدرتمند و صلح جو معرفی کردند و تاکید داشتند که همه ما سفیران صلح و دوستی کشور جمهوری اسلامی ایران در کشورهای خود خواهیم بود.
بنا بر این گزارش؛ دانشجویان مهمان خارجی در خرداد ماه سال 1398 برای طی دوره فرماندهی و ستاد و دوره آموزش زبان فارسی در این دانشگاه پذیرش شدند و پس از گذراندن 3 ماه آموزش زبان فارسی با حضور در مراسم جشن آغاز دوره سی ام فرماندهی و ستاد همراه با دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل علم و دانش شدند.
حضور در رزمایش‌های مختلف روی نقشه‌ی کلاسیک و آب‌خاکی و همچنین اعزام به منطقه عمومی منجیل برای بررسی منطقه عملیات از دیگر فعالیت های آنان بود که می توان گفت، دانشجویان پس از طی دوره فرماندهی و ستاد، به توانایی های تجزیه و تحلیل مسائل نظامی دست یافتند.
در پایان این مراسم که وابستگان نظامی کشورهای عمان، کره، هند و پاکستان حضور داشتند با اهدای لوح تقدیر از دانشجویان خارجی تجلیل شد.

موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-ارتش

تاريخ : شنبه 4 مرداد 1399 | 1:43 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 امیر دریادار خانزادی در دیدار با خانواده شهید حادثه شناور کنارک گفت: تسلیحات دشمن در برابر ایمان و توانایی‌های ما ناکارآمد است و امروز ایران، عزت و سربلندی خود را مدیون خون پاک شهدا می‌داند.
به گزارش روابط عمومی ارتش؛ امیر دریادار حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح امروز با سفر به استان اصفهان با خانواده ناو استوار یکم شهید جعفر کوهی فارق از شهدای حادثه شناور کنارک دیدار و گفتگو کرد.
وی صبر و شکیبایی خانواده‌های شهدا را یک موهبت الهی دانست و گفت: حامل پیام تسلیت و تبریک از طرف دفتر فرماندهی معظم کل قوا و همچنین فرمانده کل ارتش به شما عزیزان هستم که بی شک همه فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی ارتش به شما خانواد‌های شهدای گرانقدر افتخار می کنند و این دلدادگی قلبی شما به نظام باعث غرور مردم ایران و سرشکستگی دشمن شده است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه شهدای گرانقدر ما با الگو گرفتن از آموزه‌های دینی و اتفلابی مسیر والایی را برای خدمت به میهن انتخاب کردند، خاطر نشان کرد: در دیدار‌هایی که توفیق داشتم در محضر فرماندهی معظم کل قوا(مد ظله العالی) باشم ایشان همواره حضور نیروی انسانی مومن، معتقد و شجاع را بسیار ارزشمند و تاثیر گذار در نیروی دریایی ارتش دانستند و خاطر نشان کردند: ملتی که شهادت افتخار آن است اسارت ندارد.
دریادار خانزادی افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران با تمام فشار‌ها و تحریم‌های ظالمانه با اقتدار در برابر همه دسیسه‌های دشمن ایستاده است و نیرو‌های مسلح و بخصوص نیروی دریایی ارتش در ساخت تجهیزات به طور صد درصد خودکفاست و هیچ زمانی دست نیاز به سوی دشمن دراز نخواهد کرد که این یک افتخار است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه همه ابزار‌های چشم پرکن و تسلیحات دشمن در برابر ایمان و توانایی‌های نیروی انسانی ما ناکارآمد است، گفت: امروز انقلاب اسلامی ایران عزت و سربلندی خود را مدیون خون پاک شهدا میداند.
وی با تاکید بر اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس ۴۸هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، افزود: نیروی دریایی ارتش امروز با حضور در آب‌های بین المللی و به اهتزاز در آوردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در آب‌های دوردست، دست بلند نظام در برابر تهدیدات دشمن است و همه کشور‌هایی که چشم طمع به مرز‌های ایران دارند بدانند که نیرو‌های مسلح کشور با چشمانی بیدار، ایمان قلبی و با تجهیزات به روز در برابر هرگونه گستاخی و زورگویی آماده هستند.
 


موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-ارتش

تاريخ : شنبه 4 مرداد 1399 | 1:41 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
عارضه جدید ابتلا به کرونا که در پا‌ها بروز می‌کند

به گزارش خبرنگار میثاق نیوز، ایجاد لخته خون در شریان‌های پای مبتلایان به کووید ۱۹ یکی از عوارض تازه شناخته شده این بیماری است که پژوهشگران مرکز پزشکی منتفیو در آمریکا، خبر از وقوع آن در برخی از مبتلایان داده اند.

بر اساس این پژوهش، بیماران مبتلا به کووید ۱۹ که نشانه‌هایی از کمبود ذخیره آهن در خون آن‌ها دیده می‌شود بیش از سایر بیماران در معرض خطر قطع عضو  و مرگ به علت تشکیل لخته‌های خون در شریان‌های پای خود هستند.

پژوهشگران آمریکایی با اوج گرفتن کووید ۱۹ در نیویورک مشاهده کردند که تعداد بیماران مبتلا به ترومبوز شریانی افزایش یافته است. نشانه‌هایی همانند سردی و درد در پا‌های مبتلایان از علائم ابتلا به این عارضه است. این پژوهش در مجله رادیولوژی به چاپ رسیده است.


 

انتهای پیام/

 
 

موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی, ویروس کرونا , کرونا ویروس

تاريخ : دو شنبه 30 تير 1399 | 1:31 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
بزرگ‌ترین عملیات‌ زرهی نظامی نیروی زمینی پس از جنگ جهانی دوم

به گزارش  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی میثاق نیوز،  دفاع مقدس به عنوان مهم‌ترین عرصه ظهور و بروز استعدادهای ایران و نیروهای نظامی در عرصه نظامی بود. هشت سالی که یک ملت در مقابل یک جهان ایستاد و در آخر هم پیروز شد. در این سال ها عملیات های زیادی برای حفظ تمامیت ارضی کشورمان انجام شد که یکی از آنها عملیات رمضان بود.

بزرگ‌ترین عملیات‌ زرهی، زمینی پس از جنگ جهانی دوم چگونه توسط رزمندگان ایرانی انجام شد؟

عملیات رمضان نخستین عملیات رزمندگان ایران در چهارچوب استراتژی تنبیه متجاوز بود. با آزادی خرمشهر و عقب راندن دشمن به پشت مرز‌های بین المللی در منطقهِ جنوب، ایران استراتژی تنبیه متجاوز را در پیش گرفت و مقامات کشوری و لشکری به منظور ایجاد پوشش امنیتی لازم برای شهر‌های مرزی، ورود به خاک عراق و انتقال جبهه به قلمرو این کشور را ضروری دانستند.

بزرگ‌ترین عملیات‌ زرهی، زمینی پس از جنگ جهانی دوم چگونه توسط رزمندگان ایرانی انجام شد؟

عملیات رمضان در شب ۲۱ رمضان مصادف با ۲۲ تیر ماه ۱۳۶۱ با رمز یا صاحب‌الزمان ادرکنی در منطقه عملیاتی شلمچه و شرق بصره آغاز شد؛ عملیاتی سنگین که یکی از بزرگ‌ترین عملیات‌های زرهی، زمینی پس از جنگ جهانی دوم به ‌شمار می‌رود.

بزرگ‌ترین عملیات‌ زرهی، زمینی پس از جنگ جهانی دوم چگونه توسط رزمندگان ایرانی انجام شد؟

این عملیات که به گواه فرماندهان جنگ اولین عملیات ایران در خاک عراق محسوب می‌شد، آن طور که باید و شاید پیش نرفت و نتوانست خیلی از اهداف خود را تامین کند، اما موفقیت‌هایی نیز در پی داشت.

بزرگ‌ترین عملیات‌ زرهی، زمینی پس از جنگ جهانی دوم چگونه توسط رزمندگان ایرانی انجام شد؟

صدام پس از اشغال خرمشهر و به بهانه حمله سراسری اسرائیل به جنوب لبنان، قصد داشت جنگ را خاتمه داده و امتیاز خرمشهر را برای خود نگاه دارد. از سوی دیگر، فرماندهان ایرانی با اطلاع از این قصد بر آن شدند تا با فتح منطقه‌ای از خاک عراق و گرفتن امتیاز ارضی، پایان عادلانه‌ای به جنگ دهند. به این ترتیب عملیات رمضان در چهار محور و پنج مرحله طراحی و اجرا شد تا با عبور از خط مرز بین المللی، یک زمین مثلث شکل به وسعت ۱۶۰۰ کیلومتر مربع تصرف شود.

بزرگ‌ترین عملیات‌ زرهی، زمینی پس از جنگ جهانی دوم چگونه توسط رزمندگان ایرانی انجام شد؟

این منطقه از شمال به کوشک و طلائیه و پاسگاه‌های مرزی در جنوب هویزه و حاشیه جنوبی هور الهویزه و از غرب به رودخانه اروند (در نقطه تلاقی دجله و فرات به نام القرنه) تا شلمچه در غرب خرمشهر، و از شرق به خط مرزی شمالی – جنوبی و از کوشک تا شلمچه منتهی می‌شد.

بزرگ‌ترین عملیات‌ زرهی، زمینی پس از جنگ جهانی دوم چگونه توسط رزمندگان ایرانی انجام شد؟

نام عملیات: آفندی رمضان
رمز عملیات: بسم الله القاصم الجبارین یا صاحب الزمان ادرکنی
تاریخ شروع: ۲۲/۴/۶۱
ساعت شروع: ۲۱:۳۰
مدت زمان: ۱۷ روز
منطقه عملیات: غرب جاده اهواز – خرمشهر (شرق بصره) منطقه‌ی عملیات از سمت شرق به جاده اصلی اهواز – خرمشهر و از سمت جنوب به اروند‌رود به شکل مثلث قائم‌الزاویه متساوی الساقین است که در مجموع ۲۷۰۰ کیلومتر مربع را شامل می‌شود.

بزرگ‌ترین عملیات‌ زرهی، زمینی پس از جنگ جهانی دوم چگونه توسط رزمندگان ایرانی انجام شد؟

مرکز اسناد دفاع مقدس می نویسد: در این حمله ۱۰ تیپ از سپاه و دو لشکر از نیروی زمینی ارتش حضور داشتند که تحت امر چهار قرارگاه عملیاتی کار می‌کردند، اما به علت موانع و استحکامات پدافند مثلثی شکل و میادین مین فراوان، نیرو‌های ایرانی نتوانستند با سرعت عمل به تمامی اهداف مورد نظر دست پیدا کنند. مرحله دوم نیز در محور میانی- جنوب پاسگاه زید- و با همان یگان‌ها و با تقویت دو تیپ دیگر صورت گرفت، که چندان موفقیت‌آمیز نبود و تنها مقداری خسارت به دشمن وارد آمد. مرحله سوم از جنوب پاسگاه زید آغاز شد و نیرو‌های ایرانی به‌طور خیره‌کننده‌ای به درهم شکستن و تصرف مواضع دشمن پرداختند.

بزرگ‌ترین عملیات‌ زرهی، زمینی پس از جنگ جهانی دوم چگونه توسط رزمندگان ایرانی انجام شد؟

مرحله چهارم عملیات از محور جنوبی منطقه عملیاتی شلمچه شروع شد، اما به دلیل هوشیاری و آمادگی عراقی‌ها و استحکامات و مواضعی که تعبیه شده بود، راهی از خط نخست دشمن، به روی رزمندگان اسلام باز نشد. مرحله پنجم و پایانی که تلاش نهایی و اصلی این عملیات سیاسی- نظامی بود، از شمال پاسگاه زید در حد فاصل دژ مرزی عراق و خاکریز‌های مثلثی آغاز شد. در بدو درگیری و نبرد، همه چیز طبق طرح فرماندهان ایرانی پیش می‌رفت و نیرو‌های ارتش و سپاه توانستند گذشته از پاکسازی و الحاق، خاکریزی مناسب و دو جداره در جناح شمالی بسازند، ولی از آنجا که دقت کافی در ساخت آن به‌کار نرفت، دشمن توانست پنج کیلومتر در آن رخنه کند.

بزرگ‌ترین عملیات‌ زرهی، زمینی پس از جنگ جهانی دوم چگونه توسط رزمندگان ایرانی انجام شد؟

اهداف عملیات: آزاد سازی خاک میهن اسلامی، بخشی از خاک عراق، پاسگاه زید عراق، انهدام یگان‌های دشمن.
نتایج عملیات: آزاد سازی ۲۵۰ کیلومترمربع از خاک وطن، ۸۰ کیلومتر مربع از خاک عراق و پاسگاه زید عراق، انهدام ۳ تیپ زرهی، یک تیپ مکانیزه و یک تیپ مختلط
تلفات دشمن: ۲۰۰۰ کشته، ۸۰۰۰ مجروح و زخمی و ۱۳۱۵ نفر اسیر
خسارات دشمن: انهدام ۴۵۰ دستگاه تانک و ۲۵۰ نفربر زرهی، ۱۵۰ دستگاه خودرو، ۱۴ فروند هواپیما، ۲ فروند هلیکوپتر و تعداد زیادی جنگ افزار سبک و سنگین
غنائم: ۷۰ دستگاه تانک که تعداد ۱۰ دستگاه از آن‌ها تی ۷۲ بوده و ۳۰ دستگاه نفربر و تعداد زیادی جنگ افزارو مهمات

بزرگ‌ترین عملیات‌ زرهی، زمینی پس از جنگ جهانی دوم چگونه توسط رزمندگان ایرانی انجام شد؟

در بین حمله‌های وسیعی که طی هشت سال دفاع مقدس انجام شد، ویژگی خاص عملیات رمضان تک جبهه‌ای بودن آن بود؛ آن گونه که در عملیات فتح المبین دشمن به شکل نیم دایره‌ای در داخل خاک ما قرار داشت و برای ما امکان دور زدن از راست و چپ وجود داشت و غافل گیری در حمله، از اصول اصلی حرکت ما محسوب می‌شد. عملیات بیت المقدس نیز به همین شکل بود، یعنی در این عملیات نیز نیرو‌های دشمن، به علت تجمع زیاد در خرمشهر، از سمت مرز غافل گیر شدند.

بزرگ‌ترین عملیات‌ زرهی، زمینی پس از جنگ جهانی دوم چگونه توسط رزمندگان ایرانی انجام شد؟

اما در عملیات رمضان، به دلیل شرایط خاص منطقه و آرایش دشمن، حمله به صورت تک جبهه‌ای بود. از ویژگی‌های حملهِ تک جبهه‌ای نداشتن اسیر و پیشروی کم است؛ ضمن اینکه تلفات در این نوع عملیات مسلماً بیش از عملیات احاطه‌ای است. با موانعی که عراق سر راه نیرو‌های اسلام ایجاد کرده بود و شاید اصلی ترین دلیل کُندی عملیان رمضان همین بود.

بزرگ‌ترین عملیات‌ زرهی، زمینی پس از جنگ جهانی دوم چگونه توسط رزمندگان ایرانی انجام شد؟

همچنین شواهد نشان می دهد نشان می‌دهد که در عملیات رمضان ما تنها بین پنجاه تا شصت گردان نیرو داشتیم، در حالی که عراق بیش از هفت تا هشت لشکر سازمانی اش را به منطقهِ عملیاتی رمضان آورده بود، یعنی عراق در آغاز عملیات، افزون بر تانک ها، ده‌ها هزار نیرو به منطقهِ عملیاتی رمضان وارد کرد که کار را برای رزمندگان ایرانی بسیار سخت کرده بود؛ بنابراین می توان گفت که عراق تقریباً، دو برابر ما نیرو در اختیار داشت و حتی در درگیری‌ها هم عقبه آنها به دلیل درگیر نشدن سالم می ماند و این یعنی نیروهای تازه نفس بیشتری در اختیار رژیم بعث بود که این خود یک امتیاز برای آنها تلقی می شد.

بزرگ‌ترین عملیات‌ زرهی، زمینی پس از جنگ جهانی دوم چگونه توسط رزمندگان ایرانی انجام شد؟

عملیات رمضان که از سوی ایران برای نخستین‌بار در خاک دشمن اجرا شد، بازتاب خبری گسترده‌ای را درپی داشت؛ به‌گونه‌ای که تحلیل‌گر رادیو آلمان هدف ایران را خاموش کردن توپخانه ۳۰ کیلومتر بردی عراق عنوان کرد و شبکه دوم تلویزیون این کشور نیز اعلام کرد که تهران به تهدید‌های خود عمل کرد و جنگ وارد مرحله جدیدی شد.

بزرگ‌ترین عملیات‌ زرهی، زمینی پس از جنگ جهانی دوم چگونه توسط رزمندگان ایرانی انجام شد؟

روزنامه کویتی السیاسه هم نوشت عرب‌ها حتی فریاد زدن را نیز فراموش کرده‌اند. این سخنان در حالی از سوی کویت و برخی از کشور‌های عربی حامی صدام در آن زمان گفته می‌شد که عواقب این جنایات ضد‌بشری رژیم بعث عراق علیه ایران حتی دامان خود آن‌ها را نیز گرفت، همانگونه که امام خمینی (ره) بار‌ها آن را پیش‌بینی فرمود و جهان شاهد این بود که چگونه صدام به کویت به عنوان یکی از استان‌های عراق حمله کرد و آنجا را به اشغال خود درآورد.

انتهای پیام/

 


موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-جنگ تحمیلی , دفاع مقدس , عملیات رمضان

تاريخ : دو شنبه 30 تير 1399 | 1:27 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

به گزارش  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی میثاق نیوز، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در مجتمع اوج نیروی هوایی ارتش، از قسمت‌های مختلف این مجموعه بازدید و توان حاضر به کاری و عملیاتی این مجتمع را مورد ارزیابی قرار داد.

بازدید از کارخانجات ثاقب، هواپیمای شکاری، پهپاد و قطعه سازی مجتمع اوج، از برنامه‌های امیر سرلشکر موسوی در این بازدید بود.

گفتنی است امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش و حجت الاسلام والمسلمین سید احمد قاضی رئیس اداره عقیدتی سیاسی نهاجا، امیر سرلشکر موسوی را در این بازدید همراهی کردند.


 

انتهای پیام/

 

موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-ارتش , سرلشکر موسوی , مجتمع اوج

تاريخ : دو شنبه 30 تير 1399 | 1:11 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
ویروس کرونا از طریق هوا منتقل نمی‌شود

ویروس کرونا از طریق هوا منتقل نمی‌شود

به گزارش خبرنگار میثاق نیوز، سعید نمکی، وزیر بهداشت در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا درباره انتقال ویروس کرونا از طریق هوای آزاد اظهار کرد: مدارک مستندی که نشان بدهد این ویروس می‌تواند در فضایی مانند پارک و مکان‌هایی دیگر از فاصله دور به دیگران سرایت کرده و از طریق هوا منتقل شود، وجود ندارد.

او ادامه داد: آنچه در خصوص انتقال این ویروس در فضا منتشر شده درباره مکان‌های سربسته است. به طوریکه در آن مکان فرد آلوده حضور داشته باشد و ویروس از طریق گردش هوای کولر به فردی که نزدیک بیمار مبتلا قرار دارد، منتقل شود.


 


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-کرونا

تاريخ : جمعه 26 تير 1399 | 23:59 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

    امیر سرتیپ دوم «علی اکبر طالب‌زاده» با اشاره به نقش خلبانان پایگاه هوایی بوشهر در اولین پاسخ به تهاجم رژیم بعث گفت: اولین پاسخ از پایگاه ششم شکاری در بوشهر اعتماد به نفس صدام را فرو ریخت.

به گزارش روابط عمومی ارتش، سرتیپ دوم خلبان «علی اکبر طالب زاده» فرمانده پایگاه هوایی شهید یاسینی بوشهر در دیدار با مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان بوشهر با بیان اینکه در روزهایی هستیم که در جنگ نرم و مادی گرایی واقع شده ایم، اظهار داشت: برای آنهایی که نسل‌های آینده را به دست می گیرند دفاع مقدس به عنوان یک ارزش والا و الگوی مقاومت و مردانگی و ایثار است.
طالب زاده با بیان اینکه متوسل شدن به گذشتگان نیاز فرزندان ما است، افزود: بهترین گذشته ما تاریخ سراسر حماسه و دفاع هشت سال دفاع مقدس است.
فرمانده پایگاه هوایی شهید یاسینی بوشهر با تأکید بر اینکه باید اتفاقات دفاع مقدس را زنده نگه داشت، خاطرنشان کرد: ما و آیندگان به ارزش های دفاع مقدس نیازمندی و همه باید بدانند که زندگی تک تک رزمندگان میراث است.
ارشد نظامی ارتش در استان بوشهر، به نقش خلبانان پایگاه هوایی بوشهر در اولین پاسخ به تهاجم رژیم بعث اشاره و اظهار کرد: اولین پاسخ از پایگاه ششم شکاری در بوشهر اعتماد به نفس صدام را فرو ریخت.

موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-ارتش

تاريخ : چهار شنبه 25 تير 1399 | 23:47 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب شیمی
  • وب سمفونی
  • وب قالب بلاگفا
  • وب رفتن