سید حسن نصرالله نمایه

دبیر کل حزب‌الله لبنان شامگاه سه‌شنبه در مورد تحولات لبنان و منطقه غرب آسیا سخنرانی کرد.

به گزارش مشرق، «سید حسن نصرالله»، دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان شامگاه سه‌شنبه در مورد تحولات لبنان و منطقه غرب آسیا سخنرانی کرد.

سید حسن نصرالله در ابتدا یاد و خاطره جنگ تموز (جنگ ۳۳ روزه) و شهدای این جنگ و شکست دشمن صهیونیست و طرح خاورمیانه جدید را گرامی داشت. جنگ مذکور ۱۲ ژوئیه ۲۰۰۶ با حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان به دنبال اسارت نظامیان صهیونیست به دست رزمندگان حزب‌الله آغاز شد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین با اشاره به سالروز درگذشت آیت‌الله محمد حسین فضل الله، از علمای و مراجع تقلید لبنان او را شخصیتی بزرگ و حامی مقاومت در این کشور دانست.

سید حسن نصرالله به شرایط اقتصادی لبنان اشاره کرد و گفت که ارزیابی اوضاع اقتصادی باید ارزیابی ملی و مشمول تلاش‌های همه لبنانی‌ها باشد و حتی کسانی که در لبنان مقیم هستند.

او گفت که در سخنرانی گذشته خود نگاه به شرق را مطرح کرد ولی این سخنان وی به معنای این نیست که کلا از غرب و داشتن روابط با کشورهای غربی قطع رابطه کند. او گفت که لبنان به جز رژیم صهیونیستی می‌تواند بر حسب ضرورت و نیاز با کشورهیا غربی روابط و همکاری داشته باشد.

سید حسن نصرالله گفت: «برخی تلاش کردند که موضوع نگاه به غرب را به جایی دیگر سوق دهند؛ برخی می‌گویند غرب برای ما به منزله اکسیژن است. ما از شما نخواستیم که این اکسیژن را رها کنید ولی اگر غربی‌ها این اکسیژن را از ما قطع کند، ما باید چه کار کنیم؟:

سید مقاومت به برداشت‌های اشتباه برخی در رابطه با اظهارات قبلی خود مبنی بر نگاه به شرق و برقراری روابط تجاری و اقتصادی با ایران اشاره کرد و گفت که برخی چنین برداشتند که نگاه به شرق و برقراری روابط با ایران به این معناست که ما می‌خواهیم لبنان را به مدل ایرانی تبدیل کنیم. ولی ما چنین چیزی نگفتیم. ما از ایران خواستیم به ما کمک کند. هنگامی که ایران با فروش مشتقات نفتی و بنزین آن هم با لیره لبنان موافقت کند، بدین معناست که ایران لطف و فداکاری بزرگی انجام می‌دهد.

او در ادامه مقاومت ایران در برابر تحریم‌های ظالمانه آمریکا طی چند دهه را ستود و به مقایسه ایران و لبنان پرداخت و گفت: «مطمئن باشد که لبنان عناصر و عوامل مدل ایرانی را ندارد؛ مدل که باعث شد که ایران در برابر تحریم‌های آمریکا بایستد و مقاومت کند.

سید حسن نصرالله افزود: «ایران تقریبا در مواد غذایی خودکفاست و صنایع و تجهیزات آن پیشرفته و توسعه یافته است و توانسته است به فضا ماهواره ارسال کند و در تولید بنزین، گازوئیل، برق خودکفا شود و به خارج دارو صادر کند ولی لبنان عناصر و پتانسیل‌های مدل ایران را ندارد؛ مطمئن باشد. اگر ایران بخواهد به لبنان کمکی [اقتصادی] بکند،‌ باید محترمانه این موضوع بررسی شود و نباید کسی آن را مایه نگرانی بداند».

دبیر کل حزب الله تصریح کرد: «[راهکار دیگر، اقدامات بانک مرکزی است]، خرید مشتقات نفتی از ایران با لیر چقدر برای بانک مرکزی [مصرف دلار] را صرفه‌جویی می‌کند؟ من این را ضمانت می‌کنم و این را به مسئولان لبنان و به دور از چشم رسانه‌ها پیشنهاد کردیم و گفتیم این گزینه را آزمایش کنیم تا ببینیم این مسیر ما را به کجا می‌رساند».
 

وی گفت: «ایران چهل سال است که در برابر تحریم‌ها مقاومت کرده است ولی در لبنان ما همین که کمی تحریم و تهدید آمد، دیدیم که برخی از مردم برای تسلیم شدن در برابر آمریکا عجله دارند. ما در لبنان قصد نداریم این کشور را به کشوری دیگر تبدیل کنیم».

دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه در لبنان باید با هر کشوری که به دنبال کمک به این کشور است، روابط برقرار کرد، اظهار داشت که نباید برای برون رفت از اوضاع کنونی تنها یک راه و روش را انتخاب و بر آن اصرار و تأکید کرد.

او افزود برخی می‌گویند برای برون‌رفت از اوضاع کنونی به سراغ صندوق بین‌المللی پول برویم، ما گفتیم مانعی نیست ولی این بدین معنا نیست که گزینه‌های دیگر را رها کنیم. سید حسن نصرالله گفت که باید در لبنان مسیرهای ممکنی که مانع از فروپاشی اقتصادی و گرسنگی در لبنان می‌شود را رفت و نباید به یکی اکتفا کرد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان شرایط اقتصادی و مالی اخیر این کشور را خطرناک‌ترین تهدید دانست و گفت که این تهدید ملت و دولت لبنان را نشانه رفته است ولی لبنانی‌ها می‌توانند این تهدید را به فرصت تبدیل کرده و  اقدامات مناسبی اتخاذ کنند.

سید حسن نصرالله گفت که داشتن روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای شرق مانند ایران و چین و عراق این فایده را دارد که به آمریکایی‌ها و سایرین این پیام را خواهد فرستاد که لبنان گزینه‌های دیگر نیز دارد.

او گفت که لبنان به دلیل برخی سیاست‌ها تقریبا به کشوری مصرف کننده تبدیل و به گونه‌ای شده است که من باب تشبیه، آب و اکسیژن هم به لبنان وارد می‌شود. سید حسن نصرالله گفت که لبنان ساده‌ترین محصولات و تولیدات را وارد می‌کند و باید این کشور به یک کشور تولید کننده تبدیل شود.

او خواستار تغییر معادله و مدل اقتصادی در لبنان شد و گفت که باید به سمت تولید رفت و مسئولیت این کار بر عهده دولت و ملت لبنان است.

دبیرکل حزب‌الله گفت که باید به سمت مقاومت زراعی یا جهاد کشاورزی رفت و وارد نبرد احیای بخش زراعی و صنعتی شد. وی این دو بخش را شرط اساسی ثبات و مقاومت لبنان دانست.

سید حسن نصرالله گفت که تا زمانی که مردم لبنان خود به تولیدکننده تبدیل نشوند و از دست‌رنج خود استفاده نکنند، نمی‌توانند ملتی دارای حاکمیت باشد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه سخنان خود، به دخالت‌های سفیر آمریکا در بیروت در امور داخلی لبنان اشاره کرد و گفت این دولت لبنان است که سرنوشت مردم این کشور را تعیین می‌کند نه سفیر آمریکا یا وزارت خارجه این کشور.

او گفت: «ما هر روز مورد حمله قرار می‌گیریم و این سفیر آمریکا می‌آید و علیه ما حرف می‌زند. خطرناک‌تر از این، نشست و برخواست او با رهبران سیاسی در لبنان و تحریک آن‌ها علیه حزب‌الله است». سید حسن نصرالله اظهارات سفیر آمریکا را مردود دانست و از دولت لبنان خواست در برابر اتهام‌های وی علیه مقاومت اسلامی در این کشور سکوت نکند.

دبیرکل حزب‌الله اقدام قاضی لبنانی (محمد مازح) در صدور قرار منع مصاحبه رسانه‌های لبنان با «دورتی شیا»، سفیر آمریکا در بیروت را شجاعانه و شرافتمندانه دانست و گفت: «تصمیمات مالی در لبنان چه ربطی به سفیر آمریکا دارد؟ ولی سفیر آمریکا مداخله کرد و حتی بسیاری از مسئولان را تهدید کرد و حتی خواست که فلان معاون رئیس بانک مرکزی یا رئیس کمیته نظارت بر بانک ها را بیاورند؛ اگر به خواسته‌ها و مداخلات او تن دهید، وای بر شما». 

سید حسن نصرالله ادامه داد: «نمونه دیگر مداخلات سفیر آمریکا در امور لبنان طی روزهای گذشته این است از او نقل شده است که کار این دولت [لبنان] به پایان رسیده است؛ به تو چه ربطی دارد؟ این مردم لبنان است که تصمیم می‌گیرند دولت بماند یا استعفا دهد، نه سفیر آمریکا».

دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد، سفیر آمریکا به جای مصاحبه با این رسانه و آن رسانه در لبنان و حمله به حزب‌الله، به جنگ‌ها و جنایت‌هایی که آمریکا در کشورهای منطقه انجام داده نگاهی بیاندازد. شما از تروریسم اسرائیلی و تروریسم تکفیری در منطقه حمایت می‌کنید؛ لذا توصیه می‌کنیم حد و حدود خود را بشناسید و به خودتان احترام قائل شوید.

سید حسن نصرالله به جنگ ۳۳ روزه اسرائیل علیه مقاومت لبنان اشاره کرد و گفت که همه کسانی که در این جنگ کشته شدند، خونشان بر گردن دولت جنایت‌کار آمریکا است که از اسرائیل حمایت می‌کند.

او دولت ترامپ را مورد خطاب قرار داد و گفت که «سیاست‌های شما برای خفه کردن لبنان، حزب‌الله را قوی‌ خواهد کرد و متحدان و نفوذ شما در لبنان را تضعیف خواهد کرد».

سید حسن نصرالله در پایان سخنرانی خود به طرح اشغال کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت که سرگرم شدن لبنانی‌ها به اوضاع اقتصادی خود نباید باعث شود لبنانی‌ها از حمایت از فلسطینیان و ایستادن در کنار آن‌ها برای مقابله با طرح اشغالی الحاق کرانه باختری غافل شوند.

دبیرکل حزب‌الله گفت: «خطرناک‌ترین مسئله در حال حاضر، طرح [اشغالی] الحاق کرانه باختری به قلمرو رژیم اشغالگر است. ما با گروه‌های مختلف فلسطین در ارتباط هستیم و دیروز پیامی از برادر اسماعیل هنیه (رئیس دفتر سیاسی حماس) دریافت کردم. آنچه می‌خواهم بگویم این است که ما نباید فلسطینی‌ها را فراموش کنیم. همه باید با صدای رسای خود موضعی در حمایت از فلسطین اتخاذ کند و در ارتباط با رهبران فلسطینی جهت هماهنگی و همکاری به منظور مقابله با این طرح باشد. این مسئله باید تقویت شود».

منبع: فارس

موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-حزب الله

تاريخ : جمعه 20 تير 1399 | 1:25 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

قاب عکس شهید حاج قاسم سلیمانی در هنگام سخنرانی نماینده دائم ایران در شورای حقوق بشر بر روی میز قرار گرفته است.


موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-ارتش

تاريخ : جمعه 20 تير 1399 | 1:23 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

صبح امروز رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار و گفتگو کرد.


موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-ارتش

تاريخ : جمعه 20 تير 1399 | 1:21 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مطالعات پژواک خرد معاصر در تحلیل سفر سرلشکر باقری به سوریه نوشت:

سفر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به سوریه را باید اولین واکنش جدی ایران به حادثه در مجمتع غنی سازی نطنز ارزیابی کرد.

در سفر سردار باقری رسما تفاهم نامه جدید همکاری نظامی بین ایران و سوریه امضا شد. بر طبق اخبار منتشره در یکی از بندهای این تفاهم نامه ایران تضمین کرده سامانه های ضدهوایی و پدافندی خود را در سوریه مستقر کند.

در صورت وقوع این امر جنگنده های اسرائیلی که مرتبا با حملات خود برای نیروهای مقاومت در سوریه مشکل ایجاد می کنند دیگر در امنیت نخواهند بود.

از سال ۲۰۱۵ مدیریت حراست از آسمان سوریه به ارتش روسیه واگذار شد و با وجود استقرار سامانه های پدافندی اس ۳۰۰ و اس ۴۰۰ در این کشور، روسها به علت توافقات پشت پرده شان با رژیم صهیونیستی چشم خود را بر این حملات می بستند و هواپیماهای اسرائیلی با استفاده موشک های هوا به زمین معمولا از آسمان فلسطین اشغالی و لبنان علیه نیروهای مقاومت آتش می گشودند.

لکن به نظر می رسد اگر ایران با استقرار پدافند پیشرفته و قدرتمندش عزم جدی برای شکار هواگردهای اسرائیلی نماید معادله نبرد در حاشیه شرقی مدیترانه دگرگون خواهد شد.

چرا که اصولا حیات رژیم اسرائیل به قدرت نظامی اش در آسمان بوده و با عطف به عمق استراتژیک کمی که دارد، همواره سعی نموده با استفاده از حملات هوایی پیشگیرانه و با رعایت اصل غافلگیری امنیت شهروندانش را تامین کند.

البته مورد ذکر شده تنها یکی از توافقات نظامی  جدید ایران و سوریه است و از قرائن اینگونه برمی آید که جمهوری اسلامی قصد دارد به صورت مجدانه تری در عرصه نظامی در شامات نقش آفرینی کند.



موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-ستادکل

تاريخ : جمعه 20 تير 1399 | 1:18 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

امیر سرتیپ خلبان هوشنگ صدیق فرمانده اسبق نیروی هوایی ارتش، دار فانی را وداع گفت.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ خلبان هوشنگ صدیق فرمانده اسبق نیروی هوایی ارتش، بعد از ظهر امروز، در سن۷۹ سالگی بر اثر بیماری در بیمارستان ۵۰۱ ارتش ، دار فانی را وداع گفت.
پیکر ایشان، فردا در قطعه نام آوران بهشت زهرا به خاک سپرده خواهد شد.
زنده یاد امیر سرتیپ صدیق، انسانی والا، مدیری توانمند و استاد خلبانی بی نظیر بود که از آذر ماه سال ۱۳۶۲ با حکم امام خمینی(ره) به سمت فرماندهی نیروی هوایی ارتش منصوب شد و تا بهمن ۱۳۶۵ در این سمت انجام وظیفه کرد و در زمان فرماندهی وی ضربات محکمی به نیروی هوایی و تاسیسات حیاتی و حساس دشمن بعثی وارد آمد.
وی پیش از انتصاب به سمت فرماندهی نیروی هوایی ارتش،  فرماندهی منطقه هوایی مهرآباد را عهده دار بود و پس از آن، مدتی در وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح به انجام وظیفه پرداخت.
مرحوم صدیق همچنین مدیر عاملی  شرکت های هواپیمایی کاسپین و  زاگرس را نیز در کارنامه خود دارد.

 

 

 


موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-ارتش

تاريخ : پنج شنبه 19 تير 1399 | 1:31 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش با حضور در شرکت هوافضای درنا، از قسمت های مختلف و محصولات هوانوردی این مجموعه بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش در بازدید از قسمت های مختلف و محصولات هوانوردی شرکت هوافضای درنا گفت: امروز شاهد تحقق اهداف پیش بینی شده درصنعت هوانوردی هستیم.
وی افزود: نیروی هوایی ارتش با بهره گیری از تجارب هشت سال دفاع مقدس و تجارب خوب علمی و فناوری، ضمن ارتقا توان رزمی و تعامل بین مراکز علمی از جمله دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری و مراکز تحقیقاتی و صنعت دفاعی، در آمادگی کامل جهت دفاع از حریم هوایی کشور و اجرایی فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است.
در این بازدید امیر سرتیپ دوم خلبان منفرد معاون آماد و پشتیبانی ارتش و امیر رودباری فرمانده دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری نیز حضور داشتند.
شرکت هوافضای درنا در زمینه طراحی و ساخت هواپيماهای سبك، ساخت قطعات فلزی، كامپوزيت و انجام پروژه در زمينه‌ی مواد مركب، هواپیمای دو نفره کامپوزیتی، پرنده آبی، هواپیمای دو نفره فوق سبک و اسپورت و ... فعالیت می کند.
 

موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-ارتش

تاريخ : پنج شنبه 19 تير 1399 | 1:29 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

    نخستین نشست هماهنگی برنامه های حوزه امور رسانه و تبلیغات دفاعی بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با حضور رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش و  معاون فرهنگی و روابط عمومی ستاد ارتش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، در این جلسه امیر سرتیپ دوم محمدرضا فولادی، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش، ضمن ارائه گزارشی از اهم فعالیت های ارتش جمهوری اسلامی ایران در چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: در طول 43 هفته برنامه های متنوعی را در سطح ارتش و نیروهای تابعه ویژه گرامیداشت چهلمین سالگرد بزرگداشت دفاع مقدس از جمله تجلیل از جانبازان، ایثارگران، آزادگان و خانوادهای معظم شهدا، برگزاری یادواره شهدا، تولید ویژه برنامه های رادیو تلویزیونی و چاپ و انتشار کتب دفاع مقدس و صدها برنامه فرهنگی دیگر برنامه ریزی شده که با مساعدت سامانه عقیدتی سیاسی ان شاءالله با رویکرد بهتری اجرا خواهد شد.
در ادامه این نشست حجت الاسلام والمسلمین سعید نصیر الاسلامی، معاون فرهنگی و روابط عمومی ستاد ارتش نیز از آمادگی اداره عقیدتی سیاسی این ستاد جهت همکاری همه جانبه در اجرای ویژه برنامه های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و پوشش رسانه ای فعالیت های تدارکات دیده شده در 43 هفته این مناسبت ازرشمند خبر داد و افزود: ما در حوزه تبلیغات دفاعی، روابط عمومی، خبر و اطلاع رسانی، کتب و نشریات، امور هنری و حوزه خانواده با بهره گیری از نیروهای توانمند داخلی و کارشناسان خبره این حوزه تلاش خواهیم کرد تا ان شاءالله برنامه های چهلمین سالگرد دفاع مقدس به نحو شایسته و باشکوهی برگزار گردد.
بنابر این گزارش، کارشناسان سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش و اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش نظرات تخصصی خود را در خصوص ویژه برنامه های چهلمین سالگرد دفاع مقدس بیان کردند.

موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-ارتش

تاريخ : یک شنبه 15 تير 1399 | 1:10 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

امیر سرتیپ عبدالعلی پورشاسب با حکم سرلشکر باقری به سمت جانشین پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس منصوب شد.

با پیشنهاد سرلشکر صفوی و موافقت فرماندهی معظم کل قوا، امیر سرتیپ عبدالعلی پورشاسب با حکم سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به سمت جانشین پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس منصوب شد.
سرلشکر صفوی در مراسم اعطای حکم امیر سرتیپ پورشاسب ضمن تشکر و ابراز خوشنودی از موافقت فرماندهی معظم کل قوا برای این انتصاب، برای امیر پورشاسب در اجرای ماموریت‌های محوله در سمت جانشینی پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی آرزوی موفقیت کرد.
امیر پورشاسب فرماندهی نیروی زمینی ارتش، ریاست ستاد مشترک ارتش، ریاست معاونت بازرسی ستاد کل نیروهای مسلح و معاونت ارزیابی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) را در کارنامه مسئولیتی خود دارد و هم اکنون نیز با حفظ سمت در مسئولیت دستیار دفاعی و امنیتی فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص)، عهده‌دار مسئولیت جانشینی پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است.


موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-ارتش

تاريخ : یک شنبه 15 تير 1399 | 1:8 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 به همت متخصصان هوانیروز ارتش، هشت فروند بالگرد بل ۲۱۴ و کبرای تهاجمی، اورهال شد و به ناوگان عملیاتی این یگان پیوست.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم خلبان یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش، در پایگاه دوم رزمی هوانیروز مسجدسلیمان گفت: به مناسبت میلادحضرت امام رضا(ع)  هشتمین پیشوای شیعیان، هشت فروند بالگرد ۲۱۴ و کبرا که بازسازی و به روز رسانی شده بودند امروز استارت خورده و تحویل یگان‌های پروازی هوانیروز ارتش داده شد.
امیر یوسف قربانی افزود: مردم عزیز ما بدانند امروز به همت جوانان غیرتمند ما در نیرو‌های مسلح و خصوصاً در هوانیروز، این یگان پروازی عظیم بالگردی نه تنها بیشتر از سالیان قبل از انقلاب ارتقای توان رزمی داده‌ شده، بلکه به دانش بومی ساخت قطعات نیز رسیده‌ایم.
امیر  سرتیپ دوم قربانی با اشاره به اهمیت ارتقای توان بالگردی در مقابله با تهدیدات پیشِ رو اظهار داشت: بحمدالله هوانیروز در سال جاری به لحاظ توان رزمی و قدرت بازدارندگی رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است که اگر بخواهیم در این رابطه مقایسه‌ای داشته باشیم، باید عنوان کرد که ارتقای توان رزمی بالگرد‌های ما در مقایسه با کشور‌های منطقه، کم‌نظیر بوده است.
وی افزود: این رشد و پیشرفت را مدیون تلاش‌های مستمر کادر فنی مهندسی و پشتیبانی هوانیروز هستیم.

موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-ارتش

تاريخ : یک شنبه 14 تير 1399 | 23:43 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

    امیر سرلشکر موسوی گفت: پدافند هوایی با تکیه بر جوانان و استفاده از ظرفیت های داخلی، نیاز های خود را تامین می کند و وابستگی به خارج از کشور ندارد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیرسرلشکر سید عبد الرحیم  موسوی فرمانده کل ارتش با حضور در منطقه پدافند هوایی شمالغرب  از سایت رادار شهید نادری بیله سوار استان اردبیل بازدید کرد.
وی در این بازدید در جمع کارکنان ایستگاه رادار شهید نادری با اشاره به اهمیت راهبردی سایت های راداری در رصد آسمان کشور گفت: امروز استفاده از رادارهای بومی یک نقطه قوت برای شبکه پدافند هوایی کشور است و آسمان ایران اسلامی با چشمان تیز بین همه عناصر پدافند هوایی به صورت شبانه روزی رصد می شود.
فرمانده کل ارتش افزود:پدافند هوایی با تکیه بر جوانان و استفاده از ظرفیت های داخلی در حوزه‌های موشکی، راداری، ارتباطی، اطلاعات و شناسایی و بخش‌های مربوط به مراقبت از آسمان کشور نیاز های خود را تامین می کند و وابستگی به خارج از کشور ندارد.
فرمانده کل ارتش ضمن بازدید از قسمت های مختلف این سایت راداری، میزان آمادگی رزمی-عملیاتی نیروهای مستقر در آن را مورد بررسی وارزیابی قرار داد.
امیر سرلشکر موسوی با اظهار رضایت از اشراف و آمادگی عملیاتی این ایستگاه گفت: پدافند هوایی خط مقدم دفاع است و لازم است هر چه بیشتر در راستای ارتقای توان و آمادگی رزمی این بخش مهم از نیروهای مسلح تلاش شود.
امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی در این بازدید فرمانده کل ارتش را همراهی می کرد.
فرمانده کل ارتش همچنین در ادامه بازدید از یگان های استان اردبیل، از پاسگاه های مرزبانی در امتداد مرزهای این استان بازدید کرد.

موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-ارتش

تاريخ : چهار شنبه 11 تير 1399 | 11:30 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب شیمی
  • وب سمفونی
  • وب قالب بلاگفا
  • وب رفتن