ایران ابر قدرت منطقه ای

به گزارش واحد مرکزی خبر، این روزنامه چاپ لندن در پایگاه اینترنتی خود نوشت: برای پی بردن به عللی که موجب شد آمریکا با ایران به طور محرمانه مذاکره کند و با آن به توافق برسد و در پی آن بخشی از تحریم های اقتصادی اعمال شده برضد ایران لغو شود، لازم است رزمایش های عظیم دریایی، هوایی و زمینی را که هم اکنون در فضایی به وسعت دو میلیون و دویست هزار متر مربع از تنگه هرمز تا باب المندب در دریای سرخ در حال برگزاری است، پیگیری کنیم.

این تمرینات نظامی که گفته می شود هدف از آن «افزایش ظرفیت های دفاعی کشور و انتقال تجربه به نظامیان جوان است» در نوع خود گسترده ترین است و در آن سیزده هزار سرباز و نیز بخش سلاح های گوناگون حضور دارند.

نکته غافلگیر کننده در این رزمایش ها رونمایی از ساخت یک هواپیمای بدون سرنشین «انتحاری» است که هدفش را منهدم و خودش را منفجر می کند.

این موضوع به معنای واقعی کلمه یک دستاورد مهم نظامی است.

زمانی که ایران برحسب عادت به برگزاری رزمایش در آب های خلیج فارس بسنده نمی کند و دامنه آن را تا تنگه باب المندب امتداد می دهد، به این معناست که ایران یک ابرقدرت منطقه ای است و برای به دست گرفتن کنترل کشتیرانی در این تنگه حیاتی در آینده و نیز کنترل تنگه هرمز که روزانه هجده میلیون بشکه نفت از آن عبور می کند که برابر با بیش از نصف تولید سازمان اوپک است، برنامه ریزی می کند.

این قدرت نظامی روز افزون ایران موجب نگرانی اسرائیل شده است زیرا اسرائیل پس از اطمینان یافتن از اضمحلال قدرت های عربی و پابند کردن این کشورها با معاهده های صلحی که نمی توانند آن ها را لغو کنند، نمی خواهد بپذیرد قدرت دیگری در منطقه با آن رقابت کند اما تهدیدات اسرائیل به بمباران تاسیسات هسته ای ایران، که هم اکنون به علت ترس از عواقب آن کاهش یافته اند، به هیچ وجه ایران را نترساند بلکه آمریکا را از نتایج هرگونه ماجراجویی نظامی اسرائیل برضد منافعش در منطقه ترساند.

ایران با چنین رزمایش های عظیمی قصد دارد پیامی قوی با این مضمون برای برخی کشورها ، اسرائیل و آمریکا مخابره کند که بزرگترین قدرت منطقه است و همه باید به آن احترام بگذارند و در غیر این صورت عواقب آن را بپذیرند.

رای الیوم می افزاید برخی کشورها اخیرا در تلاش برای همگرایی مخفیانه با اسرائیل هستند اما واقعیت این است که آنها از چاله بیرون آمده اند و خود را در چاه انداخته اند .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: اخبار داغ داغ ارتش جمهوری اسلامی رزمایش محمد رسول الله (ص)

تاريخ : پنج شنبه 11 دی 1393 | 18:56 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.