کری و مونیز: هیچ کشوری نمی‌تواند جلوی بازگشت خودکار تحریم‌ها علیه ایران را بگیرد.
وزرای خارجه و انرژی آمریکا با نگارش یادداشتی مشترک در یک روزنامه آمریکایی تصریح کرده‌اند هیچ کشوری نمی‌تواند جلوی بازگشت خودکار تحریم‌ها علیه ایران را بگیرد.
 
خبرگزاری فارس: کری و مونیز: هیچ کشوری نمی‌تواند جلوی بازگشت خودکار تحریم‌ها علیه ایران را بگیرد/توافق وین، انقضا ندارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جان کری» و «ارنست مونیز»، وزرای خارجه و انرژی آمریکا در یادداشتی در روزنامه واشنگتن‌پست نوشته‌اند هیچ کشوری نمی‌تواند جلوی بازگشت خودکار تحریم‌ها علیه ایران را بگیرد.

این دو مقام آمریکایی در آغاز یادداشت خود به توصیف وضعیت برنامه هسته‌ای ایران همزمان با آغاز به کار دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا پرداخته‌اند.

آنها می‌نویسند: «وقتی رئیس‌جمهور اوباما روی کار آمد با ایرانی مواجه بود که به چرخه سوخت هسته‌ای دست یافته بود، تأسیسات مخفیانه غنی‌سازی در داخل کوه احداث کرده، در میانه راه نصبِ تقریباً ۲۰ هزار سانتریفیوژ برای غنی‌سازی اورانیوم قرار داشت و در در حال ساخت سانتریفیوژهای پیشرفته و یک رآکتور آب سنگین با قابلیت تولید پلوتونیوم سطح تسلیحاتی بود.»

وزرای آمریکایی همچنین در اظهاراتی ادعا محور نوشته‌اند ایران در آن زمان در صورت تصمیم برای تولید سلاح هسته‌ای داشت گام در این راه نهاده بود و جامعه بین‌الملل، اطلاع اندکی درباره برنامه هسته‌ای این کشور داشت.

«کری» و «مونیز»، جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای حاصل شده در شهر وین اتریش را «بهترین راه» برای جلوگیری از دست‌یابی ایران به تسلیحات ادعایی اتمی و «تنها گزینه ماندگار و بادوام» برای نیل به این هدف عنوان کرده‌اند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیجان کریمونیزانرژیتحریم هسته ای

تاريخ : یک شنبه 4 مرداد 1394 | 11:50 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.