سناریوی عربستان با مشارکت آمریکا علیه دولت منتخب عراق کلید خورد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، ابزار اجرای سناریوی جدید عربستان، سیاستمداران حامی ریاض در عراق هستند . روزنامه عکاظ و روزنامه الوطن مهمترین رسانه های رسمی عربستان به طور مشترک پرده از سناریوی جدید ریاض علیه بغداد برداشتند.

تیتر روزنامه عکاظ با عنوان "علاوی در صحنه بین المللی برای سرنگون کردن دولت العبادی تحرکات خود را آغاز کرد"، نوشت گروه های فعال در پارلمان عراق به رهبری ایاد علاوی معاون رئیس جمهور عراق(فواد معصوم رئیس جمهور عراق سه معاون به نام های نوری المالکی، اسامه النجیفی و ایاد علاوی دارد) برای سرنگون کردن حیدرالعبادی نخست وزیر عراق دست به تحرک زدند.

این روزنامه سعودی برای توجیه تلاش های مخرب سیاستمداران وابسته به عربستان در عراق مدعی شد حیدرالعبادی از توافقی که به موجب آن دولت عراق تشکیل شد، طفره رفته است.

مشارکت سفیر آمریکا در اجرای سناریوی عربستان برای سرنگون کردن دولت منتخب عراق از همسویی و هماهنگی کامل ریاض و واشنگتن پرده برمی دارد به طوری که عکاظ نوشت علاوی در خلال نشست هایی که نمایندگان گروه های القوی الوطنیه(تشکل اقلیت اهل سنت)و فراکسیون العراقیه در پارلمان در حضور سفیر آمریکا، هیات نمایندگی سازمان ملل متحد و نماینده اتحادیه اروپا برگزار کردند، به اقدامات نخست وزیر عراق و نقض توافق سیاسی با پارلمان که دولت بر اساس آن شکل گرفت، اشاره کرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: عربستان آل سعود آل فتنه ام الفساد جهان اسلام توطئه علیه عراق

تاريخ : سه شنبه 6 مرداد 1394 | 22:1 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.