از هیچ نمایشگر آنالوگی در هواپیما استفاده نمی‌کنیم/برای ساخت سلاح دست‌مان جلوی کسی دراز نیست

بنی‌طرفی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه اویونیک طی سال‌های اخیر گفت: بیش از 30درصد هزینه های یک هواپیما و بالگرد و پهپاد در اویونیک خلاصه شده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از سالهای گذشته در ستاد کل نیروهای مسلح بدنبال ارتقا توان در حوزه اویونیک بودیم که یکی از موارد، موضوع یکسان سازی بود.

رئیس سازمان صنایع هوایی ادامه داد: به عنوان مثال، در هواپیماها رادیوهای مختلفی وجود دارد که ما رادیویی را ساختیم که به همه هواپیماها بخورد.

بنی‌طرفی تصریح کرد: از بروز و ظهور سامانه های متفاوت جلوگیری کرده و تلاش میکنیم از سامانه های یکسان در هواپیماها بهره ببریم.

وی با بیان اینکه ما نیازمند سیستم‌های مخابراتی با پهنای باند و چند منظوره و نیز سیستم‌های ناوبری هستیم، گفت: در شرایط فعلی از هیچ نمایشگر آنالوگی در هواپیماها استفاده نمی‌شود و البته ما در این مسیر هنوز در ابتدای راه هستیم.

رئیس سازمان صنایع هوایی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: امروز دشمنان در حال تجهیز شدن هستند و ما دیدیم که ١١٠ میلیارد دلار از پول مسلمین را می‌دهند و سلاح می‌خرند اما ما خوشحالیم که خودمان سلاحمان را می‌سازیم و دستمان را جلوی کسی دراز نمی‌کنیم.

بنی‌طرفی با بیان اینکه همه موشک‌های ما باید در جنگ‌های آینده دارای رادار اکتیو باشند، تصریح کرد: باید خودمان را به رادار تجسس و مراقبت هوایی مجهز کنیم و آواکس خودمان را داشته باشیم.

وی گفت: امروز در مرزهای کشور ما انواع و اقسام سامانه های پدافندی وجود دارد و ما نمی‌توانیم جنگنده ای را به ماموریت بفرستیم درحالیکه نتواند امواج را تشخیص دهد.

رئیس سازمان صنایع هوایی با بیان اینکه باید در حوزه هواپیما و پهپادهای ناونشین فعالیت کنیم، افزود: وقتی ناوهای ما در آب‌های دور حضور دارند باید این توان برای پهپادهای ما ایجاد شود.

بنی‌طرفی تاکید کرد: باید حوزه پهپادهای مسلح را با سرعت دنبال کنیم.

وی در ادامه اظهار داشت: ما باید سیستم عامل بومی خودمان را داشته باشیم که اقداماتی هم در این خصوص شده است.

رئیس سازمان صنایع هوایی در پایان سخنان خود در خصوص توانمندی در حوزه طراحی و ساخت هواپیما گفت: استارت ساخت هواپیما از سال‌ها قبل خورده و از بحث طراحی و ساخت هواپیمای سبک و آموزشی و بالگرد و پهپاد عبور کرده ایم اما در بحث اویونیک کار زیادی داریم.

منبع: فارس

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: جنگ افزاراخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیامیر بنی طرفیسازمان هوا فضانمایشگر انالوگی

تاريخ : یک شنبه 14 خرداد 1396 | 1:2 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.