ارتش باید اقتدار خود را به نمایش بگذارد

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ارتش باید همواره اقتدار خود را به نمایش بگذارد، چرا که نمایش قدرت، خود بخشی از قدرت است. چرا که هم باعث دلگرمی مردم و هم موجب بیم دشمن است.

به گزارش روابط‌عمومی ارتش؛ حجت‌الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی در جمع خلبانان هوانیروز در حرم مطهر حضرت امام (ره) گفت: ارتش جمهوری اسلام ایران یکی از پاک‌ترین، دلاورترین، صادق‌ترین، جنگاورترین و آبرومندترین ارتش‌ها در میان ارتش‌های دنیاست. ما به داشتن چنین ارتشی افتخار می‌کنیم و به خود می‌بالیم. چرا که ارتش امتحان خود را در آزمون‌های بزرگ تاریخی به خوبی پس داده و سرافراز بیرون آمده است.

وی افزود: نخستین آزمون‌ ارتش، پیوستن ارتش به حضرت امام(ره)، انقلاب و مردم بوده است. اگر ارتش به امام (ره) لبیک نمی‌گفت، به انقلاب نمی‌پیوست و در کنار مردم قرار نمی‌گرفت، بی‌شک زمان پیروزی انقلاب به تاخیر می‌افتاد. این آزمون بزرگی بود که ارتش در دین‌داری از خود نشان داد و سربلند بیرون آمد.

وی اضافه کرد: آزمون بعدی حمله‌ی ناجوانمردانه‌ صدام بعثی به تحریک بیگانگان به ایران بود که ارتش در این آزمون نیز سرافراز بیرون آمد، به پادگان‌ها برگشت و حماسه‌آفرینی کرد تا جایی که باید از این یادگاری که ارتش از خود به جا گذاشته است کتاب‌ها نوشت.

نماینده ولی فقیه در ارتش ادامه داد: آزمون بعدی دوران دفاع مقدس بود. اگر اصحاب قلم داخلی و خارجی بخواهند منصفانه قلم بزنند، باید بنویسند که جنگی جهانی و غافل‌گیرانه علیه نظام نوپای ما انجام شد که نیروهای مسلح به ویژه در راس آن ارتش ایران بار دیگر توانست آزمون خودش را با افتخار پس دهد. ارتش به گونه‌ای نقش‌آفرینی کرد که اعجاب بسیاری از نظریه‌پردازان رزمی را برانگیخت تا جایی که اکنون نیز می‌پرسند که شما چگونه در جنگ پیروز شدید؟

وی افزود: نقش‌آفرینی بعدی ارتش، تقویت جبهه مقاومت است. ارتشیان برای حضور دوچندان در این جبهه‌ها همیشه بی‌صبری و بی‌قراری می‌کردند و با اشتیاق به جبهه‌های مقاومت شتافته‌اند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: کارنامه جهادی ارتش همیشه ممتاز بوده است و این بیان‌گر میزان اعتقاد آن‌ها به اسلام و عشق‌شان به اهل‌بیت است. ویژگی بارز ارتش یعنی وفاداری به میهن، دینداری و تقوا دلیل محبوبیت ایشان در میان مردم بوده است. ارتش ایران همیشه در میان مردم جایگاهی ویژه داشته و با افتخار می‌گوییم که ارتش ما ارتشی مردمی است.

وی با اشاره به درخشش هوانیروز در مجموعه ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در دوران جنگ انصافا هوانیروز عشق به اسلام را تا درجه‌ی اعلا به نمایش گذاشت. هوانیروز همیشه قهرمان، حماسه‌هایی عاشورایی رقم می‌زدند. نمایش قدرت نیروهای مسلح، ارتش و به ویژه هوانیروز به معنای واقعی کلمه مثال‌زدنی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسنی در ادامه با اشاره به آیاتی از سوره مبارک حدید افزود: ارتش ما محبوب خداست. خداوند صریحا اعلام کرده است کسانی را که در راه او مبارزه و با دشمنانش مقابله می‌کنند دوست دارد. جهاد در راه خدا از ارزش والایی برخوردار است و آن چه ما از ارتش ایران می‌شناسیم این است که مجاهد فی‌سبیل‌الله است. ارتش ایران نفوذناپذیر و حافظ مال و ناموس مردمش است. این مساله در دفاع مقدس به خوبی مشهود بود.

وی یادآور شد: آمریکا و صدام خواستار تجزیه ایران بودند، چرا که استعمار و حکمرانی به ایران تجزیه شده بسیار راحت‌تر است؛ اما ارتش و مردم با دلاوری‌هایشان این اجازه را به این دست‌های آلوده ندادند. نقشه استعمار غرب آسیا که آمریکا و هم‌پیمان‌هایشان ریخته‌اند دقیقا دلیلش همین است که منطقه را تجزیه کنند. تجزیه‌ سوریه، ایران و کشورهای اسلامی هدف این استعمارگران است تا راحت‌تر بتوانند آن‌ها را ببلعند. اما امت اسلامی هیچ گاه این اجازه را به آن‌ها نخواهد داد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان گفت: ارتش ایران محبوب مردم، امام(ره) و رهبری است. ارتش ایران به جهانیان «توانستن» را ثابت کرد و پس از این نیز باید در این مسیر قدم بردارد. دشمنان باید بدانند نباید سر به سر ارتشی که به دنیا توانستن را ثابت کرده است بگذارد. امیدواریم که ارتش در سال نو قدرتمندتر از پیش خوش بدرخشد، مردم و رهبری نیز بسان گذشته پشتیبان ارتش خواهند بود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: صفحه اصلیارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیحسنی روز ارتش/ارتش نماینده ی ولی فقیه عقیدتی سیاسی ارتش

تاريخ : چهار شنبه 29 فروردين 1397 | 21:15 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.