سفارش مادر عروس در شب زفاف به دخترش
 

 

بانوى هوشمندى دخترش را شوهر داد، شب زفاف،  هنگامى كه مى خواستند دخترش را به خانه بخت ببرند، او طلبید، و ده سفارش  زیر را به او نمود و تأكید كرد كه براى زندگى سالم زناشوئى حتما به این ده  دستور، عمل كند. نخست به او گفت : دخترم ! بدان كه تو با زندگى اى  كه با آن خو گرفته اى و گوشت و خونت با آن هماهنگ شده جدا مى شوى و به خانه اى كه از آن كاملا بیگانه هستى مى روى، و با رفیقى كه با او انس نگرفته اى همنشین مى گردى، كنیز او باش تا او غلام تو گردد و این ده دستور را از من  بشنو و به آن عمل كن تا در خانه جدید خوشبخت گردى :
1- با قناعت، زندگى نیكى را همسرت تشكیل بده. 2- در شنیدن سخن همسر و اطاعت از او، كوشا باش. 3- با چشمى مهرانگیز و نگاهى متواضعانه به همسرت بنگر. 4- نظافت و خوشبوئى را رعایت كن. 5- اموال شوهرت را حفظ كن و بدان كه حفظ اموال او با اندازه گیرى و اعتدال حاصل مى گردد. 6- احترام بستگان شوهر را نگهدار، و بدان كه این كار را مى توانى با سر پنجه تدبیر و هوشیارى، انجام دهى. 7- غذاى شوهر را در وقت خود و با كیفیت خوب آماده كن، زیرا گرسنگى عامل سریع براى بروز ناملایمات است. 8- هنگام استراحت شوهر، سكوت و آرامش را رعایت كن، زیرا آشفته نمودن خواب ، خشم انگیز است. 9- رازهاى مگو را براى او فاش نكن، زیرا در صورت افشاى راز از نیرنگ او در امان نخواهى شد. 10- از او اطاعت كن، زیرا سركشى از خواسته مشروع او، موجب انباشته شدن كینه تو در سینه او را مى شود.
دخترم ! اگر این دستورات را با حوصله و تحمل به خوبى انجام دهى، یقین بدان كه عواطف شوهر را به سوى خود جلب كرده و در پرتو آن، زندگى شیرینى را با  همسرت، پدید مى آورى.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیجوانانازدواج

تاريخ : جمعه 6 تير 1393 | 20:49 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.